Oppskrift og design snart ferdig

Det er så utrolig spennende og også utrolig kjekt å lage noe som ikke alle andre har, klare å lage noe som er mer ditt eget og noe du har skapet selv.
Jeg skal ikke påstå at jeg har den største fantasien da, men denne utgaven av jumpsuit som jeg holder på å strikke nå – er skapet ut fra hvordan lille M.A. ønsket å ha den, og litt hvordan jeg så den for meg i hodet mitt.

 Jeg er helt fersk på dette med å lage noe selv, foruten tova produkter da. Der har jeg  designet et helt senarie av produkter som er helt unike! De holder form og styrke i  strukturen i mange mange år! I tillegg til at de er testet ned i -30 kuldegrader pluss  effektive minusgrader, en halvtimes kjøring på snøscooter. Hendene var like varme og  gode etter denne testen også.
 Men nå sklir jeg jo helt ut da!…

Jeg skriver ned hele tiden i boken min, hvordan jeg går frem for å strikke jumpsuiten. Så en gratis oppskrift kommer ut her i bloggen øyeblikk.
Og jeg må ærlig innrømme at dette garnet er helt himmelsk å strikke med!
Tidligere har jeg hele tiden vært blodfan av Drops sine garntyper som Merino ekstra fin, Baby merino, Big merino osv.
Men etter å ha strikket med Sandnes Garn DUO er jeg helt hekta!  Dette garnet er noe fastere i spinningen enn baby merino som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å strikke med.
Det er ikke like elastisk heller, noe som jeg syntes er helt toppers. Da holder sikkert formen mye bedre på klesplagget vil jeg tro.

Så heretter tror jeg at jeg kommer til å legge Drops sine garntyper litt mer på hyllen, og heller handler inn Sandnes garn og Klompelompe sine garntyper heretter.

Dette er ikke en jumpsuit med lange bein, men bein som stopper like over kneskålene, Lille M.A.sitt ønske, og det syntes jeg ble rålekkert rett å slett.

Jeg kan også røpe såpass at der kommer flere klær i dette mønsteret og utgaven som denne jumpsuiten, jeg og min herlige datter har hatt en aldri så liten brainstorm sammen og kommet ut med at jeg kan strikke mer i dette mønsteret. 
Noen eksempler kan jeg røpe til dere, i tilfelle dere også har lyst på oppskriftene mine på det forskjellige? Jeg kommer til å strikke hotpants med skjørt over ( alt i ett altså ), skjerf, shorts, singlet har jeg allerede strikket til henne.
Jeg vet vi snakket om en del andre plagg også, men det får heller bli en overraskelse til dere om jeg strikker andre ting også.

Nå satser jeg på at jeg blir klar med jumpsuiten til lille M.A. i morgen, så følg med altså – for plutselig ligger den gratis utgaven ute her i bloggen min!
I tillegg til filmen om at lille M.A. fikk shetlandsponnien sin! Jeg skulle hatt den ute for lenge siden… Men føler ikke at tiden ar strukket til.. Og når kvelden kommer er det liksom ikke overskudd og tålmodighet til å lage filmen…
Men nå er den laget! Holder på å få lagret den på pc`en min… Holder dere ut med å vente bittelitt til tro?

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg