Designet mitt er ferdig!

Lyst å se hvordan den ble som ferdig resultat?
Her er også et par tips, siden det er et par ting i oppskriften som kanskje ikke alle kan. 
Så mulig noen setter pris på steg-for-steg bilder og forklaring på hvordan man lager det forskjellige jeg tar opp i denne bloggen.

Det er en herlig følelse å vite at det klesplagget som lille M.A. løpte rundt i i kveld, er diktet selv! Og jeg er ikke så rent lite stolt heller over å ha klart dette her, jeg som egentlig er oppskrift-slave. Det hører til sjeldenhetene at jeg designer noe selv, sånn helt ut av det blå. Men nå har jeg fått helt ” blod på tann ” og kommer til å designe mye fremover nå!
Så følg med her i bloggen min, for jeg kommer til å dele oppskriftene mine med dere lesere, gratis.
Og skulle det hende at jeg tenker på å legge ut noe oppskrift for salg, så kunne jeg trenge teststrikkere. Så da er det bare å si fra om du vil være min teststrikker altså.

Men tilbake til M.A `s jumpsuit. Der er et par ting jeg tenkte å vise dere i denne bloggen, før dere får selve oppskriften i neste blogg jeg legger ut.
Altså det å strikke icord ( snor ) og strikke falsk heklekant. Jeg tok steg-for-steg bilder av begge deler, så kan dere trene på dette om dere ikke kan det allerede?

Icord er ikke vanskelig å lage, der legger du opp 4 masker. Skyv så maskene til den andre enden av pinnen, slik at tråden henger ned på venstre side av pinnen. Så strikker du første maske og videre de tre neste. Skyv maskene tilbake til motsatt ende av strikkepinnen, slik at tråden henger ned på venstre side av pinnen igjen. ( alle masker strikkes rett hele tiden )
Slik fortsetter du til icorden er så lang som ønskelig.
Du kan også selv velge hvor mange masker du skal ha for å strikke icord, men i oppskriften min passet det med 4 masker.

Slik feller du av :

Strikk første maske, sett den tilbake på venstre pinne. Strikk den masken og neste sammen, og sett masken tilbake på venstre pinne.
Gjenta til du har en maske igjen, klipp tråden og dra gjennom løkken. 
For at man ikke skal kunne se tråden når du skal feste og klippe, kan du gjemme den i icorden.


Legg heklenålen og strikkepinne inntil hverandre, og legg opp 10 masker. ( Her har jeg brukt 3 mm strikkepinne og 3,5 mm heklenål )
Ta et kast på heklenålen, og træ gjennom alle maskene, Deretter setter du masken som er igjen på heklenålen, inn på strikkepinnen/rundpinnen, sammen med den siste masken som du la opp av de 10 m = 2 masker på strikkepinnen/rundpinnen. Fortsett slik til du har det antall med buer til den falske heklekanten som du trenger.
På neste omgang strikker du den første masken, legger opp 3 masker og strikker den siste masken på buen.

Resultatet blir en utrolig flott kant langs det du skal strikke, om det er et teppe, skjørt eller som i mitt tilfelle,- jumpsuit.

Håper denne bloggen var til hjelp og kanskje noen lærte noe nytt også tro?
Og som sagt, neste blogg kommer oppskriften til jumpsuiten – så følg med! Her er bilde av hvordan den ser ut :

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg