Slik lager du dine egne mønstere

” … Det er utrolig mye flotte og også søte motiver i finne om du googler litt. Googler f eks med en figur du vil ha som mønster på noe du har strikket, for det er jo nydelig med maskesydd ett-eller.annet på en ellers noe kjedelig genser eller bak på rompa til en ellers noe kjedelig bukse.
Men det vi alle vet er jo at enormt mange rundt om i hele verden allerede har brukt nettopp det mønsteret du fant, tusenvis av ganger.
Så til dere som ønsker dere deres eget mønster, her er et lite tips til … “

# Inneholder reklamelinker #

Det er utrolig mye flotte og også søte motiver i finne om du googler litt. Googler f eks med en figur du vil ha som mønster på noe du har strikket, for det er jo nydelig med maskesydd ett-eller.annet på en ellers noe kjedelig genser eller bak på rompa til en ellers noe kjedelig bukse.
Men det vi alle vet er jo at enormt mange rundt om i hele verden allerede har brukt nettopp det mønsteret du fant, tusenvis av ganger.
Så til dere som ønsker dere deres eget mønster, her er et lite tips til hvordan du kan fikse det!

Jeg har selv nettopp oppdaget et nettsted som lar deg lage dine helt egne mønstere gratis, selv om du kan oppgradere og få sikkert enda bedre og mer du kan gjøre på dette flotte nettstedet. Selv har jeg ikke kjøpeversjonen enda, men kommer til å oppgradere når jeg en gang i tiden skulle føle at jeg skulle trenge det.
Dette er et sted som jeg har brukt mye i det siste, og jeg kommer til å bruke det ganske mye fremover også.
Stitchfiddle er et nettsted som jeg absolutt kan anbefale til dere lesere også!

Tidligere ønsket jeg å lage mine egne mønstere ved å bruke egne bilder, men det ble aldri til at jeg laget noe med mønstrene jeg fikk frem der. Men de er jo fullt ut brukende, så det er ikke noe problemer med programmet hvertfall.
Der er mange jeg vet om som bruker denne nettsiden, og den er jo helt genial også! 
Her kan du justere alt du måtte ønske på alle mulige måter, og enda er det lett som en plett å finne utav – så lenge en gidder lese bittelitt på engelsk.

Free Pattern Wizard er også gratis, men her kan du som sagt bruke dine egne bilder.
Det gjør hele mønsteret så personlig som det er mulig å gjøre det, og slike plagg er jo mer verdt for den som skal bruke det enn noe man har googlet og funnet, ikke sant?
Jeg vil virkelig anbefale dette nettstedet på det sterkeste om du har planer og ønsker om å lage noe veldig personlig, enten til deg selv eller en person du kjenner. Kanskje bruke et bilde av hunden til personen du skal lage noe til, eller et bilde av båten til en fisker du er glad i, motorsykkelen til din sønns genser, hesten til din datters genser osv osv.

Selv har jeg hatt det jeg kaller for nesten migrene, i dag. Så kvelden skal brukes til å legge seg ned nok en gang med kald vaskeklut på pannen, mørkt rom og ligge å lytte til pusten fra våre to herlige rottweilere, og lille Kevin som er verdens kuleste og søteste Chihuahua.
Strikketøyet er vel mer enn mindre lagt til sides for kvelden, pga hodepinen – men satser på at jeg blir ferdig med selve piratbuksen i morgen. Og da gjenstår jo bare selve skjørtet, så er mitt neste eget design også ferdig!
Og så snart det er ferdig, kommer det ut her gratis til dere snille lesere!

SÅ mange herlige kommentarer jeg har fått på Facebook og på pm på Facebook, fra hyggelige folk som ønsker å være teststrikker når jeg trenger teststrikkere! Og herlige koselige oppløftende kommentarer og ord om designet mitt – jeg kan si dere såpass at hodepinen kan seile sin egen sjø i dag, for deres flotte kommentarer gjør jo nesten så jeg klarer å overse de smertene jo. Det sier ikke så rent lite om hvor gode og hyggelige mennesker som er her inne på bloggen min!

Det lille bildet er fra da denne lille singleten var ferdig til lille M.A. Det var ei stolt lita jente som tok på seg sin nye singlet, strikket i Drops Baby merino.

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg