Det morsomste men likevel vanskeligste ved å designe selv

” … Lille M.A. hadde på seg M.A.`s jumpsuit i dag mens vi var på byturen.
Og det var utrolig herlig å få høre all ros og godord om jumpsuiten, hvordan folk la merke til den og kommenterte den positivt.
Det var utrolig kjekt å oppleve, og typisk meg da vet du,- kjempet mot k… “

Det er liksom dette jeg gleder meg til hver eneste gang jeg designer noe nytt. Ja ikke for det, jeg har ikke laget så utrolig mye nytt på egenhånd enda, men bitte litte granne har det blitt opp gjennom årene. Og det er først nå at jeg har fått helt dilla på å designe barneklær, noe jeg er sikker på at jeg kommer til å fortsette med i lang tid fremover!
Selvfølgelig så trenger jo ikke hvert eneste plagg et eget navn, jeg tror ikke det er så mange som setter seg ned og tenker gjennom hva du skal navngi plagget du nettopp har designet hihi. Men jeg er litt der jeg.. 
Sånn har jeg alltid vært opp gjennom alle år,- alt og alle må ha et eget navn.

Dette er altså en capribukse ( 3/4 del lang altså ) med skjørt festet til buksen. Slik at de ikke trenger å vise trusen når de er på trampoline og hopper å koser seg, hopper tau osv. Skulle jeg sette fokuset på buksen eller skjørtet når jeg skulle tenke ut et navn tro?
Hvis jeg skulle legge fokuset på buksen, så var jeg litt inne på trampolinebuksen, men det hørtes ikke så bra ut uansett. Så kom min datter med forslaget om å kalle plagget for hoppeskjørt. Jeg ” tygger “ enda på navnet og klarer ikke helt å bestemme meg enda.
Noen som har navneforslag kanskje?

I går skrev jeg at jeg skulle på garnbutikken og handle noe annet garn også, som jeg skal bruke på skjørtet. Det har jeg nå handlet inn, og jeg er så spendt på hvordan jeg skal gå frem videre når jeg nå øyeblikk er ferdig med selve buksen! Jeg kjenner at denne gangen har jeg ikke en 100% klar plan i hodet for hvordan jeg vil at plagget skal se ut. Jeg hadde det i starten, men så har jeg fått litt nye planer i hodet og dermed så må veien rett å slett bli til mens jeg ” strikker den “. Det er jo utrolig spennende det også.
Jeg vet bare at selve mønsteret skal jeg ha rett opp fremme på skjørtet, og muligens at jeg skal strikke lagvis oppover med tynn merinoull og med silk mohair.
Planen er også å ha en litt grei vri på overgangen mellom bukse og skjørt også, så det kan bli ganske spennende denne gangen og se hvordan resultatet blir!
Uansett så skal dere – som jeg har sagt så mange ganger før – få oppskriften gratis i en størrelse her på bloggen min! 

Lille M.A. hadde på seg M.A.`s jumpsuit i dag mens vi var på byturen. Og det var utrolig herlig å få høre all ros og godord om jumpsuiten, hvordan folk la merke til den og kommenterte den positivt. Det var utrolig kjekt å oppleve, og typisk meg da vet du,- kjempet mot klumpen i halsen og ” de svette øynene ” mine… Sentimental, jeg?.. Jepp..

Og mens vi stod inne på garnbutikken ” Hos Mona ” og pratet, så sier plutselig min datter,- ” Er det en ny KlompeLompe bok du har der? “
” Ja, ” sier hun på butikken, ” den kom faktisk ut i dag “.
Jeg som egentlig hadde planer om å handle undertøy etterpå, valgte glatt bort undertøy til fordel for ny bok fra mine absolutt nummer 1 topp favoritt designere på strikka klær! 

Jeg har alle bøkene til KlompeLompe, pluss strikkekalenderen deres. Og kommer til å være blodfan av deres knallflotte design og herlige oppskrifter i lange tider fremover.

Resten av kvelden skal vies til strikking og seriemaraton på tv ( Go ). Jeg har nemlig bygget boks til den søte lille shettisen min datter og jeg gav lille M.A. til hennes 4 års dag tidligere denne mnd. Så nå har Felix som han heter, fått seg en solid og god boks som han skal få bo i fra høsten og ellers i sommernetter med plagsomme knott og mygg som summer og plager han.
Hva trenger vi mannfolk til når vi kan bygge det selv?! Borre i betong, snekre, sage og håndtere elektriske redskaper er null problem her i gården.
Så nå er det på tide å senke blodtrykket noen hakk med strikketøyet mellom fingrene resten av kvelden og utover natten.

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg