Oversvømmelsen…

Det er helt forferdelig hvordan uværet har herjet over store deler av Sørlandet de siste dagene… Og vi har ikke sluppet unna vi heller.
Men når jeg ser på nettet hvordan folk har mistet både hus og hjem, kjenner jeg bare hvordan tårene presser på i ren empati overfor disse menneskene… Jeg sitter og ser på forferdelige oversvømmelser på steder på Sørlandet som jeg selv har hatt tilknytning til.. Jeg ser hus, gårder og hjem til folk jeg vet hvem er. 
Jeg føler at våre oversvømmelser her hjemme ikke er noe å snakke om engang!.. 

Selv om hestene våre stod i vann og jeg har en hest som ikke tåler så mye kulde, før han begynner å skjelve og fryse.
Jeg satt oppe til klokken var 04 i natt for å passe på hestene og sjekke om grunnvannet steg. Men det var ikke noe særlig som kom frem til da, så da satset jeg på at det gikk greit å legge seg nedpå 3-4 timer.
Vel,- her skal dere få se hva syn som møtte meg i dagtidlig i stallen, når jeg skulle gi hestene frokost..

Nå, klokken 22.30 – er stallen endelig tørr og fin igjen. Og hestene er fått komme inn for natten, fått varme gode dekken på seg, god kveldsmat og tak over hodene sine. Heldigvis er vi over det verste med tanke på uværet, men jeg har bestemt meg for at til sommeren skal det støpes gulv i boksene!!

Nå kan jeg slappe av og ha god samvittgihet, det er verdens beste følelse!
Hvordan har dere hatt det i uværet? Er dere blitt hardt rammet, eller har det gått greit for dere?


Tørr og god boks i kveld, endelig er jobben ferdig for denne gang!

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg