Lavkarbo is, lett som en plett!

I denne tropevarmen er det helt amazing å kjøle seg ned litt med noe is! Men vi som går på lavkarbo av forskjellige grunner, må passe litt på hva is vi stapper i oss. Så jeg tenkte,- hva med å lage en is selv – som inneholder minimalt med karber?!
Så jeg så meg litt rundt på nette, og kom over en lett og super amazing god oppskrift!

OPPSKRIFTEN :

  • 3 eggeplommer
  • 2 spiseskjeer Natreen ( jeg bruker Tagatesse )
  • 1 teskje vaniljepulver (eller 2 vaniljestenger) smak til
  • 3 dl. kremfløte
  • revet mørk eller sukkerfri sjokolade ( jeg brukte kokesjokolade, kun 1 gram med karber )

FREMGANGSMÅTEN :

Pisk eggeplommene og søtningsmiddelet til en ganske tykk masse.

Deretter stivpisker du kremfløten og vaniljepulveret.
Når fløte og vaniljepulver er stivt, tilsetter du den ferdigpiskete gule massen. Vend inn med en slikkepott.

Hell røren oppi en bolle eller noe som tåler å bli fryst ned, og husk å dekke bollen med plastfolie først! Krystallisering på isen er ikke noe som smaker godt, så derfor bør du dekke isen ovenpå også med plastfolie før du fryser den ned.
Selv brukte jeg en kakeform til å ha isen oppi, og jeg må innrømme at jeg doblet oppskriften siden denne isen er sååååå himmelsk god!
La isen stå i frysen i 3-4 timer, og deretter er den klar for servering!
Fortell meg gjerne om du også liker denne isen? Neste gang skal jeg forsøke å lage en utgave av pistasj is i lavkarbo utgave, siden jeg ELSKER pistaj smaken!

Følg meg gjerne også på Instagram : Roccoandbente og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente Vanessa – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

2 kommentarer
    1. deveny: Ja denne er den beste isen jeg har smakt noen sinne! 😀 Anbefaler på det sterkeste å lage denne isen om du går på lavkarbo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg