Supergode lavkarbo lapper!

Siden håndskriften min er så som så pga leddgikt, tenkte jeg å legge ut litt oppskrifter her på bloggen, Slik at både min datter og mine barnebarn kan lese de, og bruke de.
Ja, og dere andre også såklart!

Her om kvelden fikk jeg så utrolig lyst på lapper som kveldsmat, og kom over denne oppskriften som gir deg supergode lapper.

4 egg

1 dl fløte

1/2 ts vanilje

1/2 dl smeltet smør

1 ss fiberhusk

1/2 ts sukrinmelis ( selv pleier jeg å bruke Tagatesse, men hadde bare Natreen i huset og brukte derfor det )

Pisk sammen egg fløte smeltet smør. Tilsett vaniljen, fiberhusk og sukrinmelis eller annet søtning. La det svelle i 5 minutter -virker det veldig tynt da tilsett litt mer fiberhusk – forsiktig den tykner fort. Stek lappene.

De smaker himmelsk med syltetøy eller sirup.

2 kommentarer
    1. Tusen takk for at du deler oppskriften.
      Jeg er ikke på lavkarbo eller noe sånt. Men det er flott å ha et sukkerfattig alternativ også når det gjelder de søte sakene vi liker å kose oss med iblant. Så disse lappene skal jeg forsøke å lage en dag 🙂

      1. Tusen mange takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Ja det er sant, det er viktig å ta vare på helsen med tanke på hva man spiser. Selv reagerer jeg med store magesmerter og det ser ut som jeg er gravid, om jeg spiser mat med for mye karbohydrater oppi.. Lurer litt på om det kan være IBS jeg har, men har ikke sjekket det ut enda. Merker bare jeg slipper slike smerter og oppblåst mage, når jeg roer ned på karbohydratene 🙂
        Håper disse lappene faller i smak, selv eeeelsker jeg de 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg