Supergode sjokolademuffins

Fikk så lyst på noe godt og mumse på i kveld, så da ble det disse knallgode sjokolademuffinsene. Jeg valgte å ha oppi biter av mørk kokesjokolade i dem, noe som jeg liker bedre enn når jeg lager de uten disse bitene oppi.

Oppskriften :

100 g malte hasselnøtter

100 g malte valnøtter

80 g smeltet smør

80 – 100 g mørk sjokolade (gjerne 86 %)

1/2 dl sukrin ( selv liker jeg best å bruke Tagatesse. Da halverer jeg mengden som står i oppskriftene )

frøene fra en vaniljestang (eller tilsvarende vaniljeekstrakt )

120 g kremost

3 store egg (eller 4 små)

1 toppet ts bakepulver

Slik gjør du :

Mal nøttene i en blender. Smelt smør og sjokolade sammen over svak varme. Visp sammen egg, kremost og sukrin, gjerne i blenderen. Bland sammen alle ingrediensene til slutt.

Smak på røra. Det er mulig du vil ha litt mer sukrin/tagatesse. Det kommer litt an på hvor søt eller bitter sjokolade du bruker.

Ha røra i muffinsformer ( jeg bruker som regel store former).
Stekes på 180 grader i 15-20 minutter.
Avkjøl før du spiser. Håper muffinsene faller i smak hos dere også.

 

Xoxo Bente Vanessa

4 kommentarer
    1. Hei igjen. Jeg vil bare formidle at jeg nevnte om bloggen din og dette innlegget i bloggen min i dag. Titelen ” Sist i hundre.” Lånte også bilde ditt. Bare gode ord:) Håper det er ok:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg