Jeg måtte bare adoptere

// Reklame //

Så liten, bortkommen og søt.. Jeg klarte ikke la være å adoptere denne lille søte skapningen…
De små mørke øynene hans lyste mot meg, pelsen hans var mørk og hvit. Det var som om øynene tryglet meg om å la han få bo hos oss. Jeg kunne bare ikke la være….
Jeg fant frem heklenål og tråd, denne skjønnheten bare måtte jeg adoptere og la få komme og bo i vårt hjem. Dagene gikk og etter to tre dager var hele skjønnheten ferdig og klar til å få seg et nytt hjem her hos oss. Verdens søteste lille panda som har fått navnet pandaen Petra, er nå kommet til vårt hjem for godt! Hadde du klart og si nei til slike bedårende søte øyne, og med hodet på skakke kanskje?

Han er ikke store tassen, men raker nesten 20 cm over bakken. Akkurat stor nok til å passe inn i seg selv. Og han elsker å gi oss bamseklem! Armene hans står i bamseklem posisjon hele tiden, og smiler når han får klem. Han bor ikke alene her på barnerommet til mitt supersøte herlige barnebarn, Mina Adeline. Her bor han sammen med en liten gjeng andre kosedyr,- kaniner, gris, tiger osv.
Jeg tror det er lettere å vise dere bilder av de andre vennene hans, enn å ramse dem opp. Og så er det jo mye kjekkere å se dem, enn å bare lese hva hans venner er for noe.
Alle sammen er adoptert fra samme sted, nemlig fra ” Hekling til småfolk “.


Apen Anton


Kaninene Kanutte


Den alltid så overlykkelige og superglade grisen Gerd ( her i huset ble hun omdøpt til grisen Gisle )


Tigerne Tim, som er en ordentlig kosetiger ( kan jo ikke si kosegris, for det blir jo helt feil.. )


Og litt flere adoptiv venner som ikke er fra den boken. Som f. eks. enhjørningen Erling, skilpadden Steinar, elefanten Elsa.

Hvem som nå skal adopteres er ikke godt å si, men Elgen Einar ligger godt an til å få flytte inn her.
Jeg og min datter, Xtine Michelle, har utrolig tørr og dårlig humor. Men vi ler godt av den likevel haha. Hvordan vi to voksne mennesker leker på Adeline sitt rom, kan dere se i filmen under her om dere vil. Vi storkoser oss hvertfall, selv om Adeline var i barnehagen denne dagen og ikke var med på leken.

Liker du å hekle? Jeg har som regel alltid bare likt å strikke jeg, men etter at jeg kjøpte denne boken som jeg linket til over her – så elsker jeg å hekle! Denne boken har alt man trenger å vite for å hekle slike nydelige bamser som dette her. Og dette sier jeg ikke fordi jeg blir sponset av forfatteren eller noe, for det gjør jeg ikke. Hun aner ikke at jeg lager denne bloggen engang. Men av og til fortjener folk skryt for noe de gjør bra, selv om man ikke hverken får betalt for å skryte av dem eller noen annen form for positiv respons tilbake.
Forfatter Vibeke Fantoft Magnesen har gjort en helt formidabel jobb med å trylle frem disse utrolig flotte bamsene, og for det fortjener hun all form for positiv tilbakemelding og godord!
Hun jobber nå med bok nummer to, og jeg kan ikke vente til den boken slippes!… Jeg er hundre prosent sikker på at de bamsene hun har tryllet frem til den boken, blir minst like bra som disse søtnosene. Jeg er langt fra ferdig med å trylle frem hva hun har tryllet i boken sin, og jeg har bestemt meg for å hekle hver eneste en av alle figurene i boken ” Hekling til småfolk “.
Der er også flere som har spurt meg hvor jeg får kjøpt slike safety eyes til bamsene? De kjøper jeg enten på eBay ( linken er direkte til safety eyes ) eller hos Home.no ( linken er direkte til safety eyes ). Billige å kjøpe og mine erfaringer med home.no er at pakken med safety eyes er kommet ganske kjøpt hjem i postkassen min. Håper linkene kan være til litt hjelp for dere som ønsker å kjøpe dere en eller flere pakker med safety eyes, de er helt geniale å bruke til bamser og slikt som man strikker, hekler eller syr.


Mens jeg hekler og tryller frem små søte kosebamser til Mina Adeline, er dette en liggestiling og gjøremål som hun til tider koser seg med mens hun venter på at jeg skal bli klar. At hun ligger såpass rolig og stille skjer ikke ofte, men etter en lang og hard dag i barnehagen er det godt for henne å kule`n litt med Ipaden og se på ” Vennebyen “. Og viktigst av alt,- kose seg med ” ninen ” som er kosekaninen hennes. Den har fulgt henne siden dåpen, og den kommer til å være livsviktig for henne i flere år fremover tenker jeg.

4 kommentarer
    1. Så nydelig! Du er så flink og det er jo rene kunsten som du tryller frem med både en og to pinner 🙂 det gleder stor å ha disse søte små i hus, og M.A elsker dem <3

    2. Hei!
      Nydelig arbeid du lager! Utrolig mye fint!
      Selv er jeg helt nybegynner, men har kastet meg i kang med Grisen Gerd.
      Der støtte jeg på et problem som jeg håpte du kunn hjelpe å forklare?
      Det gjelder armene…. omgang 21-22.
      Jeg vet ikke hvordan jeg skal starte på omgang 21?
      Bryt tråden, er det å klippe den? Hva da med den siste løkken i omg 20?
      Og å hekle på nytt, skal jeg da stikke nålen i den 6 masken, og bare begynne med ny tråd?
      Og så hekle meg bort igjen til der omg 20 sluttet?
      Phu! Jeg står fast😅
      Ha en deilig dag!

    3. Kristine s: hei og beklager sent svar.
      Ja du skal bryte tråden, du tar en kjedemaske p slutten i omgang 20 og drar tråden hel gjennom. Fest tråden og så teller du 6 masker bakover.
      Start og hekle fastmasker derfra og en runde rundt.
      Avslutt med en kjedemaske i første maske fra runde 21 og bryt tråden og dra den helt gjennom.
      Behold den lang for den skal du bruke til å sy fast armen med 🙂
      Spør mer enn gjerne om det er noe mer su lurer på. Jeg hjelper deg mer enn gjerne! ????

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg