Når usynlige bånd er synlige

” Det finnes bare en som deg, Rocco. Alt annet er kopier, og det er bare du som er ekte. “


Two souls, one mind?

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

 

Første natten uten sin mamma og søstre er over, en natt sammen med meg for aller første gang – og ikke hans ” pappa ” som alltid har vært den trygge ved siden av mammaen. Det var veldig sent da vi kom hjem i går kveld med min  Fra meg selv, Til meg selv – gave.
Det hadde hele dagen føltes som om dagen sneglet seg avsted, selv om vi knapt nok fikk tid til å gjøre våre vanlige gjøremål her på smårbuket, i tillegg til å åpne et helt hav av julegaver som lå under juletreet. Adeline ( mitt barnebarn på 3 år ) fikk så mange gaver at hun måtte ha seg en pause mitt oppi all utpakking! Mange små-gaver fra hennes mamma, meg og min mamma. Noe til henne selv og noe til henne dukke Sossefine.

Jeg er jo som mange av dere allerede vet,- strikke – og heklegal! Og endte opp med å få en plass mellom 60 og 80 nøster med garn fra min herlige datter! Heklenåler med lys, mappe til oppskrifter med tilhørende ” linjal ” med kraftig magnet som viser meg hele tiden hva linje jeg er på i oppskriften. Dette er noe jeg har savnet fælt..Jeg fikk masse mer, noe mer til strikking og hekling og mye flere nydelige og unike gaver fra familie og herlige venner.
Min gave til meg selv i år, kostet ganske så enormt mye. Såpass mye at jeg en kveld bestemte meg for at om jeg skulle klare å spare nok penger til ny hund, så måtte jeg slutte å røyke.. Selv om jeg absolutt ikke var klar for det, eller ønsket det. Men jeg hadde ikke råd til å røyke og samtidig spare til ny hund.
Så dagen etterpå skulle jeg til legen. Der sier jeg bare enkelt og rett frem at ” Jeg trenger å slutte å røyke fordi jeg skal spare penger til en rottweiler valp. Jeg ønsker ikke å slutte å tøyke, så jeg har null viljestyrke egentlig. Men jeg må! Kan du hjelpe meg? “
Svaret fra legen var et helt enkelt og selvfølgende ja tilbake. Og det ble altså starten på min røykeslutt,- nå har jeg vært røykfri i snart 18 uker, altså 4,5 mnd.
Kjenner enda mye røykesug og savner røyken utrolig mye…. Men viljen er sterkere enn forstanden, så jeg tillater meg selv ikke å røre mer røyk! Nå har jeg sluttet, enkelt å greit. Jeg sier nei til å ende opp med kolls o.l., så jeg ikke kan klare turer i naturen sammen med hunden min Rocco og hesten min Etanec.


Men ferdig snakka om det.
Tenk,- nå er papirene underskrevet, pengene overført og Rocco er min og bare min!… Det føles så uvirkelig, at ventetiden er over, at jeg nå er hundeeier igjen, at denne vakre fantastiske prinsen er min.. 
Klumpen i halsen vil ikke la seg svelge ned igjen, en slik klump som jeg kaller gledesklump. Gledestårene presser på i øyekroken, øynene svetter pleide min lillebror å kalle det.

Vi våknet ganske tidlig i dagtidlig, tidlig for meg men sikkert ikke for Rocco. I seks tiden var han våken og måtte på do. Flinke prisen min har * bank i bordet * ikke tisset eller bæsjet inne enda. Men flink til å være med meg ut å gå på do, så oppdretterne har gjort en super jobb der som vi kjøpere har som en solid og god start på stuerengjøringen.

Så var det masse leking på planen før vi skulle smake litt på frokosten. Så var det leketid i evigheter etterpå. Det er ikke vanskelig å merke at han har vokst opp med søsken, så jeg forsøker å leke ” søster ” på en måte, og leker å tuller med ham. Men jeg kan selvfølgelig aldri erstatte hans nydelige søsken.
Heldigvis skal oppdretterne beholde den ene tispevalpen, så da kan de to vokse opp sammen. De er jo tross alt nærmeste naboer med hverandre.

Han er så enormt herlig og snill, så forstandig og rolig. Han elsker når jeg legger meg ned på gulvet sammen med han, da kryper han formelig opp i meg. Når vi tar tisseturene hans, valser han like i bena mine hele tiden. Jeg flirer godt av ham til tider.
Han er et et nydelig vesen, en kar som er lett å knytte seg til.
Da vi kom hjem og ble alene, og vi satt på gulvet her i stuen å ble kjent med hverandre, Ja da var det som om jeg kunne se vår connection bli synlig, det føltes som om vi begge kunne strukket ut labb og hånd, og kjent helt fysisk på båndene som knyttes mellom oss.
Dette merker jeg skjer fort mellom oss, fort meg gøy og viktig.

Din fremtoning er bare helt unik, du er den eneste som er nettopp deg Rocco! Som det står i et dikt eller sang i en av gavene til min datter, fra hennes datter :
Det finnes bare en som deg, Rocco. Alt annet er kopier, og det er bare du som er ekte.

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

#rottweiler #vlp #puppy #rottweilerpuppy #rottweilervalp #henteklar #mylife #mydog #twosoulsonemind #stolt #kry#klarforhenting #venterispenning #rottweilerliv #rottweilerlife #training #trening #rottweilerlove #rottweilerkjærlighet 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg