DIY : Slik lager du hundeseng billig!

Slik lager du en super herlig seng til hunden din på bare 1-2-3

 

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

Jeg tror ikke det bare er min herlige skjønne valpetass som er så uheldig til tider, når han ligger i buret sitt. Jeg tror flere hunder sliter med det samme problemet av og til. Nemlig at de setter labbene eller selve tærne sine fast mellom bunnplaten og gitteret til buret?!
Jeg hører han skrike plutselig, han kan til og med ligge og sove å plutselig hyler han til. Da er det noen tær som har forvillet seg inn mellom gitteret. En gang klemte han tærne sine mellom døren og buret også! Når døren var stengt selvfølgelig.
Stakkars Rocco, det er ikke lett å være han når han setter tærne sine fast i buret…

Så jeg kom på en idè,- hva med å lage en seng til han, som han kan ha i buret? En seng som bygger såpass opp at han ikke klarer å klemme tærne sine.
Så da var det bare å sette igang og tenke ut en plan for hvordan dette skulle gjennomføres.

Jeg tok meg en tur på Gjenbruken her i bygda, der fant jeg en madrass til kun kr.75,-
Handlet inn den og satte igang å skjære ut etter mål fra buret. Husk å måle bunnen nøye, og se hvordan du vil ha sengen til hunden din før du begynner å skjære eller klippe. Jeg liker best å bruke tapetkniv til kuttingen.
Etterpå trengte jeg å dekke til selve madrassen, så han ikke skulle bite den istykker. Siden jeg har et barnebarn på litt over 3 år i huset her, så hadde vi enda liggende små lakener i skapet. 
Det passet perfekt til madrassen, men jeg kommer til å sy noe senere som skal beskytte madrassen mye bedre! Så følg med på bloggen her, jeg kommer til å vise dere fremgangsmåten og resultatet i egen blogg.

Deretter var det bare å legge madrassen på plass i buret, og legge teppet hans ( kjøpt på Europris, tro det koster kr.99,- ) over. Slik at sengen så mer innbydende og pen ut.

Etterhvert skal jeg vise dere en annen måte å lage hundeseng på, en mer elegant og pen hundeseng. Men syntes denne sengen er mer praktisk, hvertfall til min søtnos Rocco.

Men vi har ikke ligget på latsiden de siste dagene her, for det var ikke bare madrass vi fant på Gjenbruken den dagen gitt. Så om du vil lese en blogg om hvordan innrede billig og likevel lyst og pent, så kommer en liten smakebit på det her. Følg med om du vil få med deg denne kule bloggen som er underveis!
Under her får dere en liten sneekpeek på hva som f.eks. blir min nye bloggplass her i huset :

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

 

#DIY #diy #dog #dogbed #hundeseng #hund #doityourself #gjørdetselv #homemade #hjemmelaget

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg