Kaptein Sabeltann genser og bukse ( gratis oppskrift )

Hiv o´hoi, alle sjørøvere der ute og til nød alle dere akterutseilte landkrabber!

Skal skal ikke… Skal? Eller skal kanskje ikke likevel?….
Jeg klarer ikke bestemme meg helt riktig enda.

For få dager siden kom vi hjem fra verdens herligste ferie, nemlig et par dager sammen med min lillebror og hans familie i dyreparken i Kristiansand. Min datter, mitt barnebarn og jeg. En helt spontan tur som jeg og min datter fant ut mens lillebror og hans herlige familie hadde stoppet innom oss på vei bort til Kristiansand, mens de var her på et lite besøk så ble det bestemt at vi skulle joine de på ferien deres!
Akkurat lik ferie som vi alle sammen tok i fjor også, et par dager sammen i dyreparken med overnatting på samme sted alle sammen.

Barna er 2, 4 og 5 år i år, og de kunne nyte ferien enda mer i år enn i fjor. Og da lille M.A. klarte å løpe hele bakken opp til Kutoppen var jeg enormt overrasket! Snakk om energi! Men nå sporer jeg helt av her. Greia er jo den at verdens søteste lille tantegutt på 2, elsker kaptein Sabeltann sikkert til månen og tilbake for tiden. Og da jeg kom over denne herlige Sabeltann genseren, falt jeg helt inn i drømmeverden…..

Hva om jeg skulle strikke en slik genser til vesle A. En slik genser og dikte en bukse i samme sjanger?
Grunnen til at jeg tenker på om jeg skal strikke, og ikke bare kaster meg uti det slik som jeg har en tendens til å gjøre hehe. Er fordi framstykke og bakstykke strikkes for seg, altså frem og tilbake – med mønster og 4-5 tråder.. Skal jeg orke og gidde det? Jeg vet ikke helt enda, men jeg kjenner meg selv såpass godt at innerst inne så vet jeg at jeg kommer til å strikke den.
Men kanskje kun til vesle A., og ikke til de to andre jentene også… Kanskje finne noe annet som de kan få av hjemmestrikket.

Uansett, her er link til kaptein Sabeltanngenser oppskriften,( linken åpner eg i nytt vindu ) jeg tenker der er flere enn èn liten landkrabbe som ønsker seg noe hjemmestikket av kaptein Sabeltann.

Hiv o`hoi folkens!

 

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
Og ikke minst Dream Life By Bente – klikk deg gjerne inn og bli medlem!
 

69 kommentarer
    1. Så fin denne Sabeltan genseren din er. Ønsker meg denne gratis oppskrifta hvis det er mulig og få den av deg. På forhånd tusen hjertelig takk.
      Mvh: A.C.S

    2. Ann Cathrin Svenheim: Ja oppskriften skal du mer enn gjerne få av meg 🙂 Der ligger link til oppskriften i bloggen min, du ser den med rød skrift – klikk på den røde skrifte og du kommer direkte inn til oppskriften 🙂
      Jeg vil anbefale deg å printe den ut på ark, det er så mye bedre å lese og studere mønsterene på den måten. Lykke til med strikking av kaptein Sabeltann genseren, jeg gleder meg masse nå til å strikke den. Og håper du også gleder deg 🙂
      Hiv 0`hoi 🙂

      1. Hei 😊
        Er det mulig å få link til kaptein sabeltann genseren? Linken i innlegget ditt virker ikke lenger. På forhånd takk 😊

    3. Min første tanke var, ikkje ta på dette store arbeidet, samme kor glad barnet blir. Fram og tilbakestrikk med mønster er i alle fall mitt store mareritt, men er du kjempeflink med strikkepinnane, så kan det jo bli ein suksess, utan for store ergrelsar. Skulle eg på liv og død strikka ein slik, ville eg hatt eit enkelt, sjølvlaga mønster på baksida, slik at genseren kunne strikkast rundt.

    4. Oldemorbloggen: Tusen rakk for hyggelig kommentar 🙂 Ja det er nok et enormt arbeid åstrikke ønster frem og tilbake, men jeg kjenner på meg at jeg liksom bare ” må ” prøve meg på denne galskapen hihi 🙂
      På baksiden av genseren er der et par sverd som skal strikkes, så sånn sett kan man jo strikke rundt. Evnt med å strikke inn gule mynter eller gule lus mellom mønsterene, så det blir lettere å få med seg trådene 🙂

    5. Skulle gjerne hatt den skrevet ut, men blir utydelig på min printer, skulle ha strikket den til mitt oldebarn før november !

    6. Hei.
      Er det muligheter for at du kan sende e-mail and Kaptein sabeltann genseren?
      Har et barnebarn som virkelig ønsker seg denne genseren , men er umulig å finne oppskriften. Har prøvd linken du har utlagt men den funker dessverre ikke.
      På forhånd tusen takk.

      Mvh Jeanette

    7. Hvis du fortsatt har denne oppskriften så vil jeg også veldig gjerne ha den på e-post! 🙂 Har lett overalt!
      Mvh Stine

    8. Hei.
      Jeg trykket på linken til sabeltanngenseren, men fikk bare “error”😔 Har du fjernet den?

      Hilsen Jorunn.

    9. Hei. Ser at du har lagt ut link til Sabeltannmønster. Det mønsteret er Formo sin eiendom, og det er ikke lov å dele på noen vis.

    10. Linken til kaptein sabeltann mønsteret virker ikke. Har du fjernet det eller er det en annen datafeil?? Sønn min vil så gjerne ha en slik genser. Håper du kan hjelpe meg.

    11. Så glad jeg ble da jeg oppdaget bloggen din og at det var mulig å få tak i mønsteret til Kaptein Sabeltann genseren!!?😀 Min mor strikket den til min sønn på 3-4 år da den første Sabeltann-bølgen var på 90-tallet. Nå er jeg bestemor til to smågutter og store Sabeltann-beundrere. Den ene kan arve den gamle, men hva med nr.2 da!? Så jeg må nok kaste meg over strikketøyet igjen så det blir to små Sabeltann-gutter. Så jeg blir kjempeglad om du sender meg link til mønsteret. På forhånd takk!

    12. Hei

      Jeg har et barnebarn som så gjerne vil ha kaptein sabeltann genser. Er det mulig å få spørre deg om oppskrift?

    13. Hei

      Ble veldig glad da jeg fant fram til linken med Sabeltann-mønster🤗Men den virker ikke. Er det noe feil? Eller har du tatt den vekk?
      Har et barnebarn som elsker kaptein Sabeltann så jeg ville gjerne strikket til ham 😊

    14. Hei. Har 2 små som ønsker Kaptein Sabeltann genser. Får desverre ikkje link til å virke. Er det mulig du kan sende på e.post til meg? På førehand, tusen rakk❤

    15. Hei! Får ikke åpnet linken til genseren, men har du mulighet for å sende på e post? På forhånd takk❤️

    16. Hei
      Jeg har lett og lett etter oppskrift på kaptein Sabeltann genser. Endelig fant jeg den her hos deg. Men fikk error på linken. Er det en mulighet for å få den tilsendt?
      På forhånd takk

    17. Hei😊 er det mulig å få mønster på kaptein sabeltann genseren? Det hadde vært gull å strikket den til barnebarnet❤️

    18. Hei.
      Jeg ser mange har spurt etter Kaptein Sabeltann genser oppskriften
      Har du mulighet til å dele den med meg også
      På forhånd takk

    19. Jeg leter etter mønster/oppskrift til Kaptein Sabeltanns-genser og så at du hadde link til den her. Linken virker ikke, er det mulig likevel å få den oppskriften? Jeg har et barnebarn som er så veldig glad i Kaptein Sabeltann.
      Send den gjerne på e-post om det er mulig. Adressen er: [email protected]

    20. Hei!
      Jeg ønsker gjerne å få tilsendt strikkeoppskriften på kaptein Sabeltann genseren hvis det er mulig?

    21. Hei!
      Jeg har et barnebarn som svært gjerne ønsker seg Sabeltann genseren. Men så er det jo så vanskelig å få tak i mønsteret.
      Har du mulighet til å selge meg det?

    22. Sliter med det samme problemet som de ovenfor. Oppskriften finnes ikke noen sted. Så rart… skulle gjerne betalt for å få tak det. Mulig å få det tilsendt? Barnebarn som ønsker seg genseren etter å hva vært på besøk i dyreparken 🙂

    23. Hei

      Vil gjerne ha den tilsendt 🤩
      Linken funker ikke lengre og har 2 gutter som skal på show neste år 🤩

    24. Hei 😊
      Jeg er veldig interessert i mønster til denne genseren om det er mulig å få tak i?

    25. Hei❤️ Er det mulig å få tak i oppskrift til kaptein sabeltann genser. Ønsker å strikke til mitt barnebarn

    26. hei.
      oppskriften ser ikke ut til å være tilgjengelig lenger. skulle så gjerne hatt den, kunne du sendt den til meg? 😀

    27. Hei! Ser at det er lenge siden dette ble lagt ut, men jeg prøver meg allikevel. Har ett tantebarn som har elsket denne genseren, ønsker veldig gjerne å få tilsendt oppskriften hvis det fortsatt er mulig? 🙂

    28. Hei, ønsker og strikke genseren til mitt barnebarn. Er det mulig og få el kjøpe oppskriften av deg?

    29. Hei Bente
      Sabeltann blir aldri borte for små barnebarn, men det gjør mønsteret. Jeg har en to år gammel sabeltann som jeg gjerne skulle overrasket med en genser.
      Hvis du har mønsteret til bukse og genser vil jeg veldig gjerne prøve meg på settet.
      Mvh «bestemor» Kristin

    30. Hei. Ser at det er lenge siden du la ut denne, men linken til kaptein Sabeltann genseren virker ikke lenger. Har du mulighet til å maile den til meg? Var sa sikker på at jeg hadde mønsteret, men har nok blitt borte i flytting og barnebarn på 3 ønsker seg veldig denne.
      På forhånd takk.

    31. Hei, denne er gammel men jeg prøver. Er det mulig å kjøpe Sabeltannoppskriften? Jeg hadde den da mine barn var små men den er borte vekk. Nå har jeg barnebarn.
      🙂 Hilde

    32. Hei 🙂 får ikke linken til å fungere, er det mulig å få tilsendt oppskriften på kaptein Sabeltanngenseren? Mvh Tale

    33. Heisann. Eg har jumper te sønnen min, men den er raknet ig ødelagt.

      Kan du sende meg oppskrift på jumper og bukse?

    34. Hei, barnebarnet mitt ønsker seg, men jeg finner ikke igjen oppskriften jeg hadde. Vil du være så snill og sende til meg også ? På forhånd takk 🙂
      (linken virker ikke)

    35. Hei!

      Denne var knas, har et barnebarn som ønsker se denne. Linken virker ikke, men supert om du kan sende meg oppskriften på mail. Mvh Tove Langvatn

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg