Kun kreativiteten kan sette en stopper

Stjerner, planeter, snøfnugg og iskrystaller,- her er det egentlig kun ene og alene kreativiteten som kan sette stopper for hvordan du selv ønsker at det skal bli seende ut til slutt. Det er morsomt og spennende å holde på å forme dem til det du selv ønsker og ser for deg at det skal se ut som. Og så enormt spennende når en endelig kan få se sluttresultatet!


Lille blidfisen, Mina Adeline, med sine nye tova votter som såvidt har rukket å bli tørre før bildet ble tatt.

If you wanna translate this blog, feel free to use Google Translate( Link opens in new window )

 

Bloggen ” Vinterens must have ” inneholder den beste oppskriften til tova barnehagevotter eller votter generelt til små barn. Jeg syntes det er utrolig gøy å forsøke å lage litt mer personlig preg på noen av vottene også. Ikke det at jeg har så mye personlige mønstere, men Google er et supert hjelpemiddel til nettopp det.
Så i kveld strikket og tovet jeg en lys blå vott med et snøfnugg på. Og vips så hadde jeg plutselig laget en Frozen vott, til Adeline sin store glede!

Link til et alternativ til Frozen snøfnugg kan dere se her, og kanskje forsøke å maskesy på slike votter?
Jeg sier maskesy, for jeg klarer ikke det med å strikke med pinner og to tråder samtidig. Jeg blir for mye kluss for min del, og så syntes jeg det blir så mye penere med maskesting. Etter toving ser og kjennes det nesten ut som vottene er i 3-D der hvor stingene er.

Disse vottene er ikke bare supre som bruk alene, men også under slike lange regnvotter som barna ofte bruker i barnehager. Helt geniale med andre ord!
De holder fint på varmen, og de små barnehendene blir ikke kalde og fæle selv om vottene blir litt våte.
Jeg strikker de i garnet som heter Tove. Det er et ganske hardt garn å strikke med på en måte, altså det kjennes ikke mykt og godt ut for små barnehender. Men etter tovingen er vottene utrolig myke og behagelige på barnehuden. Så det er rart hvordan strukturen i garnet forandrer seg.

Strekk og forme vottene etter de er vasket og tovet, slik at de passer hendene til de små forventningsfulle som skal få bruke dem.

Jeg har en glimrende plan for de blå Frozen vottene, så om dere har lyst å se hva jeg planlegger, så følg med her på bloggen! Så sant som jeg får det til, så kommer det gratis oppskrift her i bloggen min så fort som mulig. Jeg vil bare se at jeg får det til, før jeg røper så mye mer om hva jeg tenker på å gjøre.

Hva tenker dere å maskesy eller strikke inn i vottene av mønster da? Det hadde vært så utrolig kjekt å få se bilder av deres votter i kommentarfeltet under her.

Følg meg gjerne også på Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no

#oppskrifter #mønster #strikkemønster #maskesting #maskesy #knit #knitting #strikke #strikketøy #madebymyself #hjemmestrikket #håndarbeid #hobby #garn #yarn #tovavotter #toving #tova #tove #barnehagevotter #sjyvotter #suprevotter #ullvotter #mittens #feltetmittens #mittenswithpattern #tovavottermedmønster

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg