benteslilleverden

Mitt eget design,- Trampolineskjrtet ( Gratis strikkeoppskrift )

  • Publisert: 27.08.2017, 01:42
  • Kategori: Gratis strikke og hekle oppskrifter
  • Barn lper og hopper, herjer, slr hjul og tuller rundt uten tanker som vi voksne skal ha for oss selv og ikke utsette barn for i s liten alder. Nemlig passe p om du hopper og slr hjul med skjrt. Hvertfall er jeg en slik person som er ppasselig med at barn ikke fr vise trusen under lek p offentlige steder.
    Man vet aldri hva personer som sitter og ser p barna, og hva deres tanker og behov er..
    S det er p bakgrunn av dette at jeg utviklet Trampolineskjrtet - en capribukse og skjrt der du strikker alt i et stykke faktisk.

    Endelig er alt klart for gi dere en ny oppskrift! Den har egentlig ligget klar en stund her, selve plagget.. Men som jeg skrev i sist blogg s er der s utrolig mye som er skjedd p privafronten, at jeg har mtte roe ned litt av alle mine gjreml for en liten periode.
    N er jeg tilbake, og klar for gi dere min oppskrift i str. 4 r - der jeg har mikset og trikset litt med det hele, slik at jeg har kunnet strikke buksen og skjrtet i ett! Lett som en plett nr man har tenkt s hodepinen har ftt rommestert som en tornado, og testet ut metoder til langt ut i de sm nattetimene.

    Garnmengde til skjrtet :
    150 gram KlompeLOMPE tynn merinoull
    50 gram Sandnes Garn Silk Mohair

    Strrelsen er fortsatt 4 r, og jeg kommer til lage denne oppskriften i flere str som jeg kommer til selge til dem som mtte nske seg den.

    Capribuksen som er starten p oppskriften, kan dere lese oppskriften til HER. ( Linken pner seg i nytt vindu )
    Men du skal ikke strikke HELE linningen om du skal ha skjrtet med ogs. Her er hva som str i bloggen med oppskriften til Capribuksen :

    Bukselinningen :

    Sett en MM ved starten av bukselinningen og strikk rett til den mler 1 cm. N skal det strikkes hullrad,- Neste omg,- * strikk 3 m, kast, 2 m smn *
    Gjenta fra * til * runden ut. Strikk deretter videre 1 cm rett, s en omg vrang, , og til slutt 2 cm rett.

    DU STARTER RETT OG SLETT MED BUKSELINNINGEN OG STRIKKER DEN SLIK :

    Bukselinningen :

    Sett en MM ved starten av bukselinningen og strikk rett til den mler ca. 2 cm. 
    N skal det strikkes * 1 r, 1 kast, 2 r smn * Gjenta fra * til * runden rundt.
    BYTT FARGE, om du skal ha forskjellig farge p skjrtet enn buksen. 

    Det er her den lille nye vrien min kommer inn i oppskriften, den lille nye vrien som min kjre pappa hjalp meg med finne utav.
    N skal du nemlig VRENGE hele arbeidet, og deretter strikke videre som at du skal strikke tilbake. Alts starte med strikke den siste masken du strikket med forrige farge.

    Strikk * 1 r, 1 kast, 2 r smn * gjenta fra * til * runden ut.
    Strikk ca. 1 cm rettstrikk, som da blir forsiden til linningen, og lag deretter hullraden til icordeb slik : * 2 r smn, 1 kast, 7 r * gjenta fra * til * runden ut.
    Og strikk ca. 1 cm rettstrikk, en omg vrang som viser overgangen mellom linningen og selve skjrtet.

     Neste omg skal det kes til 180 m ( ke 27 m tilsammen ). Strikk denne omg rettstrikk  uten mnster.
     Omg 2 skal du begynne strkke mnster,- mitt framme, mitt bak og p begge sidene.
     20 m rettstrikk mellom hver rapport p 25 m. Det blir da tilsammen 180 m.

     Start med midten av mnster rapporten, og strikk 1 vr, 11 r, 1 vr, 20 m rettstrikk, og  mnster videre som beskrevet. Bilde av rapporten ligger under dette sidebildet. 
     Du startet med strikke halve mnsteret mitt bak frst, og skal da avslutte med  starten av mnsteret og strikke halve mnsteret.

     Strikk 3 cm ( husk mnsteret som vanlig ), og s skal det kes med 7 m p hver  rettstrikk mellom mnstrene.
     Du har da ket med 28 m p runden.
     Slik ker du totalt 3 ganger. 

     Strikk til arbeidet mler ca. 15 cm fra vrangkanten til linningen.
     Du skal ha et slags " underskjrt " nede p skjrtet, og i den forbindelse valgte jeg  strikke inn en annen farge og trd i siste mnster rapporten. Den er en veiledning til nr  du skal strikke inn det fluffy garnet under skjrtet.

     Etter de ca. 15 cm, ( Siste omg skal du felle 12 m )
     N skal du begynne med havskum mnsteret :

     1. omg : 2 r smn 6 ganger, 1 kast, 1 r 12 ganger. 2 r smn 12 ganger.
     2. og 3. omg : Rett alle masker
     4. omg : Vrang alle masker

     Gjenta 1.- 4.omg 3 ganger. Avslutt med 2. - 4. omg. 
     Fell lst av og feste trden.

     Hent opp hver 2. maske med fluffy garnet og strikkepinne nr. 5,5. bak ca. den 5 omg  fr havskum mnsteret starter.
     Selv syntes jeg det er best bruke heklenl og hente opp maskene med, men her m  du se hva som fungerer best for deg.
     Strikk ca. 15 omg med denne trden og fell lst av. Fest trdene.

     Icorden strikker du SLIK og lag den ca. 90 cm lang.

    Mnsteret til skjrtet :

    Flg meg gjerne ogs p Instagram : Benteslilleverden og Facebook : Benteslilleverden.blogg.no
    Og ikke minst Dream Life By Bente - klikk deg gjerne inn og bli medlem!

  • Publisert: 27.08.2017, 01:42
  • Kategori: Gratis strikke og hekle oppskrifter
  • 0 kommentarer
  • Ingen kommentarer